منبع : گاه اینترنتی البرز مخزن مقاله نصب منبع آب بدون پمپ

همه ما بارها قطعی یا افت فشار آب را هنگام شست و شو، استحمام  و… تجربه کرده‌ایم. مخصوصا در طبقات بالایی ساختمان‌ها. دلایل مختلفی باعث شده است که تقریبا تمامی مردم، چه شهرنشین و چه ساکن روستا برای رهایی از مشکل کم آبی به دنبال نصب منبع آب خانگی باشند. مثل استاندارد نبودن لوله کشی‌های شهری، استفاده شرکت آب و فاضلاب از لوله‌هایی با قطر کمتر از نیاز ساختمان، کاهش روز افزون ذخایر آب زمین و به دنبال آن؛ کاهش فشار یا قطعی دوره‌ای آب مصرفی.

علاوه بر وجود انواع مخزن آب برای نصب در ساختمان، روش‌های مختلفی نیز با توجه به نوع خانه و محل قرارگیری منبع، برای نصب مخزن آب خانگی وجود دارد. اگر قصد نصب و راه اندازی یک منبع آب را دارید، باید بدانید کدام روش برای خانه شما مناسب‌تر است. تا هم از هدر رفتن پول و زمان خود جلوگیری کنید و هم سریع‌تر به نتیجه برسید. ما در این مقاله قصد داریم روش نصب منبع آب بدون پمپ که از روش‌های رایج در همه جای دنیا هست را برایتان توضیح دهیم. حتی اگر قصد دارید از یک متخصص بخواهید که اینکار را برایتان انجام دهد، بهتر است از روش نصب منبع آب بدون پمپ و راه‌اندازی آن آگاهی داشته باشید تا از صحت کار مطمئن شوید. پس با ما همراه باشید.

طریقه نصب مخزن آب روی پشت بام بدون پمپ

شما برای نصب یک مخزن آب خانگی، لزوما نیازی به پمپ ندارید. مخصوصا در مناطقی که با قطعی زیاد برق مواجه هستند، یا نمی‌خواهند هزینه برق و پمپ را متحمل شوند، روشی که بدون نیاز به پمپ مشکل افت فشار آب را حل کند ضرورت پیدا خواهد کرد. اما برای نصب منبع آب بدون پمپ در ساده‌ترین حالت، باید نکاتی را رعایت کرد. در ادامه به طور ساده مراحل نصب منبع آب بدون پمپ را توضیح خواهیم داد.

همچنین بخوانید: چگونگی نصب مخزن آب روی پشت بام

مراحل نصب منبع آب بدون پمپ

1) مرحله اول

منبع باید در محلی امن، مستحکم، کاملا صاف و تراز شده قرار گیرد. توجه داشته باشید که برای نصب مخزن آب روی پشت بام، اگر نور مستقیم یا غیرمستقیم به منبع می‌خورد، بهتر است از مخزن‌ پلی اتیلن سه لایه یا مخزن سه لایه آنتی باکتریال استفاده کنید.

2) مرحله دوم

مهم‌ترین نکته نصب منبع آب بدون پمپ این است که منبع، تانکر یا مخزن آب باید در ارتفاعی بالاتر از همه  شیرهای مصرفی قرار داشته باشد. به این دلیل که آب منبع ذخیره بدون پمپاژ، فقط قادر به تامین آب لوله‌هایی است که در ارتفاع پایین‌تری نسبت به منبع قرار داشته باشند. پس در روش نصب مخزن آب بدون پمپ، مخزن باید در ارتفاع بالاتری باشد تا آب به وسیله نیروی جاذبه زمین با فشار کافی وارد لوله‌های مصرفی شود.

از نظر فیزیکی، به ازای هر 10 متر ارتفاع، یک بار(BAR) یا 14.5 پی اس آی(PSI) یا یک اتمسفر(صدهزار پاسکال) فشار ایجاد خواهد شد. و همین امر سبب می‌شود که در طریقه نصب مخزن آب روی پشت بام بدون پمپ، آب با فشار کافی داخل لوله‌ها جریان پیدا کند.

3) مرحله سوم

در نصب منبع آب بدون پمپ این نکته اهمیت دارد که هر دو اتصالی که در پایین و بالای منبع قرار دارد، بسته شود. ( اتصال برنجی در منبع‌های پلی‌اتیلن و اتصال‌ گالوانیزه در منبع‌های گالوانیزه)

4) مرحله چهارم

دقت کنید که قسمت پایین تانکرهای پلی‌اتیلن به وسیله  واشر و مهره مخصوص، از پشت و جلو اتصال برنجی محکم بسته شود. در درون تانکر اتصال دیگری نیاز نیست. همچنین از جلو به دلیل نیاز به اتصالِ به سایر اتصالات،لازم است که روی دنده‌های اتصال بیرونی نوار تفلون استفاده شود.

5) مرحله پنجم

نصب شناور مخزن آب: در هنگام نصب مخزن، شیر شناور باید درون تانکر و بالای آن متصل شود.

6) مرحله ششم

در نصب منبع آب بدون پمپ یا هر روش نصب منبع دیگری، طوری شناور را نصب کنید که توپی آن به سمت پایین باز و بسته شود.

7) مرحله هفتم

اگر در محل نصب منبع آب بدون پمپ، لوله‌کشی اصلی آب وجود نداشت، برای نصب منبع ابتدا یک انشعاب از لوله‌ اصلی آب سرد تا پای تانکر بکشید.

8) مرحله هشتم

به وسیله یک سه راهی، یک شاخه از لوله اصلی آب ساختمان را به قسمت بالای تانکر متصل کنید.

(استفاده از سه‌راهی به دلیل نیاز به بای‌پَس ضروری است.«بای‌پَس» در لغت به معنای گذرگاه یا مسیر انحرافی است. در لوله‌کشی بای‌پس به عنوان یک مسیر موقت است. در نصب منبع آب بدون پمپ هم ممکن است نیازی به یک مسیر موقت داشته باشیم.)

9) مرحله نهم

در این مرحله از نصب منبع آب بدون پمپ توجه داشته باشید که در قسمت ورودی آب منبع، یک شیر برای ورودی آب در شرایط اضطراری و یک شیر یک طرفه جهت جلوگیری از برگشت آب نصب کنید. سپس با یک مغزی و بوشن، لوله مذکور را به ورودی تانکر، درست پشت شیر شناور متصل کنید.

(والو وسیله‌ای است که برای قطع و وصل، تنظیم میزان جریان آب یا منحرف‌کردن مسیر جریان آب. که به وسیله بستن، بازکردن، نیمه‌بازکردن یا منحرف‌کردن یک مسیر به کار می‌رود.)

10) مرحله آخر

در مرحله آخر نصب منبع آب بدون پمپ، یک لوله دیگر را از قسمت پایین منبع، با استفاده از والو، شیر یک‌طرفه به سمت داخل، مغزی و بوشن؛ به شیر ورودی آب ساختمان متصل کنید.

مزایای نصب منبع آب بدون پمپ

تا اینجا با طریقه نصب مخزن آب روی پشت بام بدون پمپ آشنا شدید. این نکته مهم را فراموش نکنید که؛ برای استفاده از همه آب ذخیره شده به وسیله این روش، باید ارتفاع منبع آب شما نسبت به همه شیرهای مصرفی مناسب باشد و ارتفاع کافی داشته باشد. در ادامه مزایای نصب منبع آب بدون پمپ که باعث شده است اکثر مردم در همه جای دنیا از آن استفاده کنند را برایتان آورده‌ایم.

1) کاهش چشمگیر هزینه‌ها

در این روش، منبع آب در ساعاتی از شبانه روز که فشار آب مناسب است، پر خواهد شد. سپس می‌توانید تنها با یک منبع آب که در ارتفاع مناسبی قرار دارد، بدون هزینه برق، پمپ یا تجهیزات دیگر؛ آب مصرفی مورد نیاز ساختمان خود را در مواقع اضطراری تامین کنید.

2) زیبایی ساختمان

به این دلیل که در روش نصب منبع آب بدون پمپ، مخزن اکثرا روی پشت بام قرار دارد، در نتیجه ظاهر پارکینگ یا حیاطتان به خاطر وجود یک مخزن آب بزرگ خراب نخواهد شد.

3) کاهش سر و صدا

همچنین دیگر سروصدای پمپ شما را اذیت نخواهد کرد.

4) کارکردن منبع آب بدون نیاز به برق

یکی از نگرانی‌هایی که مردم بابت پمپ آب دارند از کار افتادن پمپ در هنگام قطع برق در فصول گرم سال است که سبب عدم کارکرد پمپ وقطع آب ساختمان خواهد شد. در روش نصب منبع آب بدون پمپ، به دلیل نبود پمپ؛ دیگردر نبود برق هم به آب تانکر خود دسترسی خواهید داشت.

کلام آخر

طریقه نصب مخزن آب روی پشت بام بدون پمپ بسیار ساده و کاربردی است و روش‌های مختلفی  دارد. همچنین در همه مناطق آب و هوایی و درانواع ساختمان‌ها قابل اجراست. فقط توجه داشته باشید که برای نصب منبع آب بدون پمپ؛ اگر در مناطق سردسیر زندگی می‌کنید حتما در ماه‌های سرد سال از عایق پشم شیشه دور تانکر خود استفاده کنید. و در مناظق بسیار گرم، سایه‌بان برای منبع فراموش نشود. اما بهترین راهکار استفاده از مخزن سه لایه آنتی باکتریال تهران پلیمر است که انتقال حرارتی بسیار پایینی داشته و ضد جلبک و ضد باکتری است.

ما سعی کردیم در این مقاله، کامل‌ترین و در عین حال ساده‌ترین روش نصب منبع آب بدون پمپ را توضیح دهیم تا به راحتی از فرآیند کار  آگاه شوید. در صورتی که نظر یا سوالی داشتید از قسمت نظرات با ما در ارتباط باشید.


گاه اینترنتی البرز مخزن منبع ,مخزن ,مرحله ,داشته ,استفاده ,تانکر ,بدون پمپ، ,داشته باشید ,متصل کنید ,توجه داشته ,قرار دارد، ,توجه داشته باشید منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دانلود سرا رمانهای اراد ارسین داستانکده دنیای IT روابط زناشویی free pc tips and dl botik سایت امروزی موبایل دیجیتال